Scheidsrechters

Vanuit de handbalbond is het verplicht om als vereniging scheidsrechters te leveren. Voor elk team van VENECO VELO hebben we de verantwoordelijkheid om minimaal 10 wedstrijden te fluiten. Wij zijn dan ook altijd op zoek naar mensen die het handbalspelletje leuk vinden en die ook graag scheidsrechter zouden willen zijn.

De scheidsrechters commissie houdt zich bezig met het werven van scheidsrechters, de scheidsrechterscursussen en het indelen van scheidsrechters voor de wedstrijden.

Ben je scheidsrechter en op zoek naar informatie over de spelregels? Zie hieronder enkele links.

Regels indeling scheidsrechters
Spelregels jeugd
Spelregels senioren

Het NHV kent diverse soorten scheidsrechters die allemaal een ander niveau hebben. Hieronder lichten we de verschillende soorten even toe.

• Jeugdscheidsrechter: bevoegd tot het leiden van wedstrijden bij de D-, E- en F-jeugd
  • Verenigingsscheidsrechter: bevoegd tot het leiden van alle wedstrijden in de breedtesport
  • Bondsscheidsrechter 2: bevoegd tot het leiden van wedstrijden in de wedstrijdsport
  • Bondsscheidsrechter 3: als koppel bevoegd tot het leiden van wedstrijden tot en met de hoofdklasse
  • Bondscheidsrechter 4: als koppel bevoegd tot het leiden van wedstrijden boven de hoofdklasse

Het NHV kent als wedstrijdsport de wedstrijden in de ere-,  eerste en tweede divisie en Hoofdklassen, Jeugddivisies, 1e- en 2e klasse Senioren, 1e klasse A-Jeugd, 1e klasse B-Jeugd en de 1e klasse C-Jeugd . Alle overige wedstrijden vallen onder de breedtesport.