Meest gestelde vragen over lidmaatschap

Wat leuk dat je interesse hebt om lid te worden bij VENÉCO VELO! Hieronder proberen we je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Wanneer je daarna nog steeds vragen hebt, kun je ons mailen.

Kan ik een keer een proeftraining meedoen?

Ja, dat kan! Handbal is hartstikke leuk en om erachter te komen of het iets voor jou is, kan je een keer meetrainen met een leeftijdsgroep. Hoe dat in zijn werk gaat? Je stuurt een mailtje naar ledenadministratie@hvvelo.nl met je naam, geboortedatum en contactgegevens. De betreffende coördinator neemt dan contact met je op om een afspraak te maken voor een proeftraining.

Let op, dit is voor een proftraining en geldt niet als aanmelding als lid.

We zien je graag bij Veneco Velo voor jouw eerste handbalervaring!

Er zijn bijkomende verplichtingen als ik bij VENÉCO VELO lid wil worden!

Voor het goed functioneren van onze vereniging is het noodzakelijk dat wij over voldoende vrijwilligers beschikken. Helaas bieden mensen zich tegenwoordig niet snel meer spontaan aan voor vrijwilligerswerk op de vereniging. Bij VENÉCO VELO vinden we dat, wanneer je lid bent, je zelf ook een bepaalde verantwoordelijkheid mag dragen. Daarom vragen wij op het inschrijfformulier of nieuwe leden willen aangeven bij welke activiteit zij graag willen helpen. Bij jeugdleden die nog te jong zijn, zijn ouders/verzorgers verantwoordelijk om een taak op zich te nemen. De aanmeldingen worden doorgegeven aan de coördinatoren. Zij nemen hierover contact met je op.

Wat zijn de kosten voor een lidmaatschap bij VENÉCO VELO?

Contributie seizoen 2022/2023

Senioren € 360
A-jeugd € 300
B-jeugd € 275
C-jeugd € 260
D-jeugd € 235
E-jeugd € 215
F-jeugd € 195

Kabouters € 100
Recreanten € 195

Selectieteams betalen € 50,- selectiebijdrage.

De contributie is teamafhankelijk.

Bij VENECO VELO betaal je geen inschrijfkosten. De contributie wordt per jaar vooruit betaald en de facturen worden in augustus/september verstuurd. Indien de contributie, om wat voor reden dan ook, niet in één keer betaald kan
worden, kan er een betalingsregeling worden getroffen.

Bij VENECO VELO vinden we het belangrijk dat alle kinderen kunnen sporten. Ook de kinderen waarvan de ouders niet beschikken over de financiële mogelijkheden. Daarom zijn we aangesloten bij Kindpakket Westland.

Hoe kan ik me inschrijven?

Ben je al bekend met het handbalspel? En wil je graag lid worden bij Velo? Dan kun je je via deze link inschrijven. De ledenadministratie neemt contact met je op.

Aansprakelijkheid VENÉCO VELO

De VENECO VELO stelt zich niet aansprakelijk voor ongevallen opgelopen tijdens trainingen, wedstrijden, vervoer van en
naar trainingen/wedstrijden/toernooien. Deelneming is voor eigen risico. Wel zijn alle geregistreerde leden en de vrijwilligers verzekerd voor kosten die niet door een eigen verzekering worden gedekt. Hier moet dan binnen 12 uur melding van worden gemaakt bij het secretariaat.

Let op: als u moet rijden naar wedstrijden, zorg dat u een inzittenden verzekering heeft.

Hoe is de leeftijdsindeling bij handbal?

Seniorleden: 19 jaar en ouder
A jeugd: 17 en 18 jaar
B jeugd: 15 en 16 jaar
C jeugd: 13 en 14 jaar
D jeugd: 11 en 12 jaar
E jeugd: 9 en 10 jaar
F jeugd: 6, 7 en 8 jaar

Welke kleding heb ik nodig?

Als je lid bent bij VENÉCO VELO heb je het volgende nodig aan kleding:

Voor wedstrijden:

• Witte sportsokken
  • Handbal-/sportschoenen zonder zwarte zool (in de sporthal mogen geen zwarte zolen gedragen worden

Het shirt en broekje voor de wedstrijd wordt geleverd door de vereniging. Sommige teams hebben gesponsorde handbalkleding. Als daar ook
gesponsorde trainingspakken bijzitten, dan mogen deze alleen met wedstrijden gedragen worden.

Voor trainingen:
Bij de trainingen kun je dragen wat je zelf fijn vindt: korte of lange sportbroek en shirt/vest/trainingsjack. Wel moet ook hier weer rekening worden gehouden met sportschoenen zonder zwarte zool.

Hoe wordt sponsoring geregeld bij VENÉCO VELO?

Bij VENÉCO VELO hebben wij een sponsorcommissie. Zij doen hun uiterste best om sponsors te werven en binnen te houden. Maar ook hier kunnen wij de hulp van onze leden gebruiken. Werk je bij een bedrijf dat iets voor onze vereniging kan betekenen? Of ken/ben je iemand die de sponsorcommissie kan ondersteunen? Geef dit dan door aan onze sponsorcommissie. De gegevens van de commissie kun je vinden op de pagina contact.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Jammer dat je je lidmaatschap wilt opzeggen! Wanneer je dit vóór 15 mei van het jaar doet, kunnen wij het, vóór de start van een nieuw seizoen in orde maken. Wanneer je op een ander moment in het jaar opzegt, zullen wij toch een bedrag in rekening moeten brengen.

Om op te zeggen, kun je een mail sturen naar ledenadministratie@hvvelo.nl. Zet in de mail je NAW-gegevens en de datum waarop je wilt stoppen. Wij vinden het ook fijn als je ons doorgeeft wat de reden is van de opzegging.

Vertrek je naar een andere vereniging? Dan verzorgt jouw nieuwe vereniging de overschrijving.