Scheidsrechtersbegeleiders

Al doende leert men. Niets gaat vanzelf. Dat geldt ook voor onze scheidsrechters. De eerste stappen als scheidsrechter zijn vaak wat onzeker. Doe ik het wel goed? Vergeet ik niets? Wat moet ik nou zeggen tegen die coach die langs de kant staat te schreeuwen? Allemaal vragen die een scheidsrechter zichzelf kan stellen. Dan is het fijn om een klankbord te hebben. Iemand waar jij terecht kunt met jouw twijfels en eventuele onzekerheden. Dat klankbord is de begeleider scheidsrechters. Als begeleider scheidsrechter loop je mee met een scheidsrechter als hij of zij een wedstrijd gaat fluiten. Hoe is de voorbereiding, hoe gaat het fluiten zelf, zie je verbeterpunten? Samen met de scheidsrechter werk je aan zijn of haar ontwikkeling zodat hij/zij vol zelfvertrouwen en zelfbewust de scheidsrechtersfluit hanteert tijdens de wedstrijden.

Voor het aankomende seizoen zijn we op zoek naar twee

Scheidsrechtersbegeleiders

Wat ga je doen?

• Verzorgen van de cursus voor nieuwe scheidsrechters
  • Coachen en begeleiden van (nieuwe) scheidsrechters voor, tijdens en na de wedstrijd
  • Evalueren van gefloten wedstrijden
  • Feedback geven aan de scheidsrechters
  • Vraagbaak en klankbord voor scheidsrechters
  • Stimuleren en motiveren van scheidsrechters
  • Samen met coaches / trainer en teamcoördinatoren kijken hoe een veilige omgeving te bieden aan jonge / nieuwe scheidsrechters

Benodigde tijd
Afhankelijk van je beschikbaarheid. In overleg met jou maken we de planning wanneer je ingezet wordt. Het zou fijn zijn als je meerdere keren per maand beschikbaar bent.

Jouw kwaliteiten

• Communicatief
  • Empathisch
  • Goed kunnen luisteren
  • Bedachtzaam
  • Goed feedback kunnen geven

Bevoegdheden
n.v.t.

Plaats in de organisatie
Je maakt deel uit van de scheidsrechterscommissie.
De scheidsrechtersommissie rapporteert aan het bestuur van VENECO VELO Handbal

Interesse?
Ben jij die scheidsrechterbegeleider die wij zoeken of heb je hier vragen over? Neem dan contact op met Janny van Ommen. Zij is bereikbaar op 06 – 28394602 of mail naar scheidsrechters@hvvelo.nl